MENU...

7 sytuacji, w których lekarz odmówi teleporady i każe przyjść do przychodni

Telereportera to telefoniczna konsultacja z lekarzem, upowszechniona na szeroką skalę w czasie pandemii, z której pacjenci wciąż chętnie korzystają.

Z tej formy kontaktu z lekarzem warto skorzystać między innymi w przypadku:

  • konsultacji w sprawie kontynuacji stosowania leków stałych lub zmiany dawkowania, czy sposobu zażywania leków;
  • kontroli w trakcie leczenia – gdy została wcześniej uzgodniona z lekarzem;
  • omówienia wyników badań laboratoryjnych lub dokonywanych w domu pomiarów (np. ciśnienia tętniczego czy glukozy);
  • konsultacji w zakresie profilaktyki zdrowotnej (np. porada co do sposobu żywienia, omówienie planu postępowania w danej chorobie lub gdy jest się zdrowym);
  • skierowania na badania, zabiegi czy zaopatrzenia – zaplanowanych wcześniej z lekarzem POZ.

Są też jednak sytuacje, w których teleporada jest niemożliwa i konieczna będzie osobista wizyta w przychodni oraz gabinecie lekarza. Rzecznik Praw Pacjenta wymienia siedem zasad.

Teleporada nie może odbyć się w następujących sytuacjach:

  1. wizyta dziecka do lat 6 – niezależnie od przyczyny (z wyjątkiem wizyty kontrolnej – po ustaleniu takiej formy konsultacji z lekarzem);
  2. przy podejrzeniu infekcji koronawirusem u dziecka do 2. roku życia (u starszych dzieci przy podejrzeniu infekcji koronawirusem może odbyć się teleporada);
  3.  jeśli Twój stan zdrowia w związku z chorobą przewlekłą uległ zmianie, a zwłaszcza pogorszeniu;
  4. jeżeli jest podejrzenie, że możesz mieć nowotwór;
  5. jeżeli jest to Twoja pierwsza wizyta po złożeniu deklaracji wyboru.
  6. jeśli pojawiły się u Ciebie nowe objawy chorobowe albo czujesz, że Twój dotychczasowy stan zdrowia uległ pogorszeniu, powinieneś zarejestrować się na wizytę w gabinecie. Jeśli w takim przypadku zarejestrowałeś się już na teleporadę, pamiętaj, że – po zebraniu wywiadu – najprawdopodobniej zostaniesz poproszony o zgłoszenie się na wizytę do przychodni
  7. nie umawiaj się na teleporadę, jeśli masz zaplanowane szczepienie (obowiązkowe lub zalecane) czy badanie bilansowe, ponieważ konieczna jest wówczas wizyta w przychodni.

Informacja pochodzi z publikacji „Nawigator pacjenta”, wydanej przez Rzecznika Praw Pacjenta, opracowanego przy współudziale lekarzy.

Image by Freepik

Kontakt...

ul. Garbarska 1, 32-600 Oświęcim
DYREKCJA tel. 33 844 42 95, 33 843 00 06, 33 843 00 68
strona www: https://www.zlaoswiecim.pl
e-mail: sekretariat@zlaoswiecim.pl

NIP: 549-20-62-913, REGON: 357138472

Przychodnia Rejonowa nr 1

ul. Żwirki i Wigury 5, 32-600 Oświęcim


Rejestracja:

Poradnia O: 33 8422081, 33 8422082
Poradnia D: 33 4824278
Poradnia Ginekologiczno-Położnicza: 519 130 645, 33 4824274
Poradnia Reumatologiczna: 33 4824275
Pracownia RTG: 33 4824273
Gabinet Pielęgniarek Środowiskowo-Rodzinnych: 33 4824272
e-mail: pr1@zlaoswiecim.pl

Przychodnia Rejonowa nr 2

ul. Czecha 2, 32-600 Oświęcim


Rejestracja:

Poradnia O: 33 8423916
Poradnia D: 33 8422545
e-mail: pr2@zlaoswiecim.pl

Przychodnia Rejonowa nr 3

ul. Słowackiego 1, 32-600 Oświęcim


Rejestracja:

Poradnia O i Poradnia D: 33 84222 27, 33 8422846
e-mail: pr3@zlaoswiecim.pl

Przychodnia Rejonowa nr 4

ul. Garbarska 1, 32-600 Oświęcim


Rejestracja:

Poradnia O: 33 8430595, 33 8432436
Poradnia D: 334824220
Punkt Szczepień: 33 4824221
Poradnia Ginekologiczno-Położnicza: 519 130 645, 33 4824222
Poradnia Laryngologiczna: 33 4824230
Gabinet Pielęgniarek Środowiskowo-Rodzinnych: 33 4824229
e-mail: pr4@zlaoswiecim.pl